Horner: Vozy se možná budou měnit zbytečně |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Christian Horner není spokojen s úpravou pravidel, kterou se podařilo prosadit na konci minulého měsíce. Tedy v hodině dvanácté, protože v květnu by už ke změně s platností od roku 2019 byl potřebný souhlas všech deseti týmů. Nejspíš právě blížící se konečný termín motivoval FIA, Liberty Media a polovičku týmů (údajně Mercedes, Ferrari, Williams, Force India a Sauber) odsouhlasit změnu, jejíž účinnost není docela jistá. Řeč je o zjednodušení předních křídel v místě, kde přispívají k vytváření velkých turbulencí za vozem, což brání jízdě v těsném závěsu a delším, těsnějším soubojům na trati. Je to výsledek výzkumu, vedeného Rossem Brawnem, jehož cílem je napsat zcela novou sadu technických pravidel pro rok 2021. Ta má dát vzniknout nové generaci vozů s jiným vzhledem a aerodynamikou.. Šéf týmu Red Bull se obává, že to bude zbytečné mrhání penězi na výzkum zcela nových prvků, protože přední křídlo ovlivňuje aerodynamiku celého vozu. "Byl jsem trochu překvapený," řekl Horner v rozhovoru pro web Motorsport. "V jeden den jsem odešel ze setkání Strategické skupiny, na kterém nikdo nebyl pro tuhle změnu. A o týden později to některé velké týmy podpořily. Neskutečné. Bylo to unáhlené a některá nová pravidla jsou v rozporu se staršími, takže se teď v neděli musíme setkat a trochu uklidit, pokud to bude možné. Problém spočívá v tom, že výzkum nedospěl tak daleko, jak měl. Je cílený na rok 2021, takže nikdo negarantuje, že to přinese žádané ovoce. Vzít si z dortu pouze třešničku nikdy neskončí dobře. Takže tu máme změny pro příští rok a budou enormně drahé, což bude mít samozřejmě větší dopad na menší týmy.
Naši aerodynamikové to mohou vidět jako zajímavou výzvu, my se nemusíme obávat. Ale jistě není nutné přijít s prakticky novým konceptem vozu pro roky 2019 a 2020 a poté opět začínat znova v roce 2021. To vše v době, kdy jsme vyzýváni ke snižování nákladů." Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama